Sista veckan

Ännu en vecka har gått och nu sitter jag här. Som vanligt så innebär Tisdag kontorsdag. Idag är dock lite speciellt då jag sitter ensam idag. Det är nämligen så att mina compadre ligger hemma sjuk. Jag får alltså köra solo idag. Eller inte! Jag har ju turen att få dela kontoret med de exemplariska och skötsamma anställda som är tillbaka från deras respektive resande. Martin Börjesson och Mattias Martinsson, mina damer och herrar! Framför oss i veckan ligger konfaläger, men en sak i taget. Låt oss först gå igenom veckan som varit.

Sen vårt senaste blogginlägg så har det hänt ett och annat! Under valborgsmässoafton så drog vi med ett gäng in till Smyrna Göteborg. Där var det gudstjänst, pannkakskyrka och gött häng som gällde, och om det var gött! Bl.a. så fick jag och allas våran Daniel Anderälv ett gott snack med några killar som fått i sig en och annan förfriskning, och som nu, trots(eller tack vare) deras onyktra tillstånd var helt öppna för ett samtal om Gud och livet. Helt klart kvällens höjdpunkt!

Veckans nästa stora händelse var Beachvolleyboll med Puls. Jag och Johannes drog med oss ungdomarna in till Göteborg för att spela beachvolleyboll och hänga lite i Saronkyrkan, vilka vi för övrigt tackar för besöket! Både dessa kvällarna inne i stan slutade med nattbesök på hamburgerrestaurangen Max för den som ville. Väldigt gott!

Vidare så blev även lördagen en händelserik och bra dag. Men det säger väl sig själv att det blir en bra dag om man vaknar sent till pizzafrukost. Hur som helst så gled vi från Pinan vidare till Klova för att köpa den finaste presenten som vi kunde hitta. Annie Olofsson hade nämligen kalas senare på dagen, och vilket kalas det var! Barnkalas med både maskerad och fiskedamm. Kalaset fortsatte in på de sena timmarna men mitt i allt detta så hann vi besöka Sionkyrkan på Fotö. Ni läste rätt, vi besökte Fotö i Lördags. Ett team ifrån Småland var där och styrde upp ett möte och vilket möte det var! Det präglades utav en varm atmosfär och stor frimodighet. Ja, ni hör bara vilken Lördag det var!

Söndagen bjöd på ännu en gudstjänst som senare följdes upp utav en räkmacka-dejt med Samuel Tidefors. Mycket trevligt och tack för räkmackan Samuel! Efter detta så bar det av till Hönö för att gratta Martin Gustavsson för att han döpt sig. Stort! Efter allt detta och en glass så blev det till att åka hem och vila. Måndagen gick i samma tema och det var väl behövt. Så nu är man utvilad och i skick för ännu en vecka på Öckerö, som inte är vilken vecka som helst utan den sista veckan på praktiken.

Under tiden som är kvar så ska vi hinna med ett konfaläger, att hänga med alla ungdomar, städa huset och mycket mer. Så nu vet ni!

Vi ses om en vecka Bloggen!

Veckans Frågeställning

Hur många veckor är egentligen tre månader?

Leave a comment